|
发表于 23-9-2015 11:12 AM
|
显示全部楼层
本帖最后由 cupid25 于 23-9-2015 11:20 AM 编辑
网购本来会遇见这样问题吧,我本身很常运进当没发生什么但有一次慢了两个星期。。。原因他们也不知道放在哪里去,最后他们找到了也是 rm500-600 东西。我也寄过超多一千以上的物品不成不见也是直接 declare 在信封。
至于你问题,其实你也别太紧张。。。有时他们的货真的太多,你需要给他们 sort out 才能。。。逼他们不是办法的,给他们时间和控制自己情绪吧。
Bayaran tuntutan maksima
Tanggungan PosLaju terhadap tuntutan kos kerugian langsung bagi item rosak atau hilang, kerosakan atau kehilangan yang disebabkan serahan tidak mengikut alamat yang ditulis oleh pengirim dan kerosakan atau kehilangan yang berlaku sebelum item diserah mengikut alamat yang ditulis oleh pengirim, adalah terhad mengikut jumlah berikut,
(a) Jumlah sebenar kehilangan atau kerosakan yang dialami, berasaskan kandungan dan nilai sebenar kandungan yang telah diisytiharkan pada Borang PL1A semasa pengeposan atau maksima RM100 bagi dokumen atau bungkusan yang beratnya kurang daripada 2kg, tertakluk yang mana lebih rendah,
(b) Jumlah sebenar kehilangan atau kerosakan yang dialami, berasaskan kandungan dan nilai sebenar kandungan yang telah diisytiharkan pada Borang PL1A semasa pengeposan atau maksima RM300 bagi dokumen atau bungkusan yang beratnya bersamaan dan melebihi 2kg, tertakluk yang mana lebih rendah,
(c) Terhad kepada satu tuntutan untuk satu item pengeposan sahaja, tertakluk yang mana lebih tinggi tetapi tidak melebihi had maksima tanggungan PosLaju. Sekiranya nilai pengeposan melebihi had tanggungan PosLaju, pengirim bertanggungjawab untuk menginsuranskan item pengeposan sama ada melalui insurans yang ditawarkan oleh PosLaju atau mana-mana insurans pilihan pengirim. Sekiranya pengirim gagal mendapatkan perlindungan tambahan menerusi insurans, tanggungan PosLaju adalah tertakluk dan terhad seperti yang dijelaskan di atas.
Source
|
|